Звіти заступника директора з НВР

  

 

 

Звіт

заступника директора з навчально-виховної роботи

Кушнір Олени Михайлівни

Давидівської гімназії

 про діяльність

закладу протягом

 2021-2022 н.р.

 

 

                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

 

1.    Вступ…………………………………………………………………………3

2.    Проблема над якою працює педагогічний колектив закладу…………....4

3.    Основні завдання гімназії……...……………………………..…………….5

4.    Діяльність Давидівської гімназії…………. ….……………………………6

5.    Результат роботи……………………………………………………...……..8

6.    Статистика………………………………….……………..…………………8

7.    Виконання мовного законодавства…………………………………..……10

8.    Організація дистанційного навчання……………………………………...11

9.    Атестація педагогічних працівників…………………………………...…13

10. Методична робота з педагогічними кадрами…………………...………..13

11.  Виховна робота……………………………………………………..……...15

 

 

Вступ

 

 

Навчальний процес — це ритм.

 

І завуч має працювати як годинник:

 

хвилина, година, місяць, семестр, рік.

 

 

      У своїй діяльності заступник директора з НВР керується Конституцією України, Законом України "Про освіту”, Указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України та органів управління освітою всіх рівнів з питань навчання та виховання учнів, трудовим законодавством, правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипожежної охорони, а також Статутом, локальними правовими актами гімназії  (в тому числі Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами й розпорядженнями директора, Посадовими обов’язками). Заступник директора з НВР дотримується Конвенції про права дитини.

     Створення умов для забезпечення гарантованого права громадян на здобуття базової загальної середньої освіти

     Своєчасно та в повному обсязі вжито заходів для забезпечення нормативності роботи з обліку дітей і підлітків шкільного віку щодо охоплення їх навчанням. За підсумками обліку дітей і підлітків шкільного віку складено статистичні звіти.

     Педагогічним колективом гімназії  забезпечується реалізація державних стандартів, здійснюється теоретична і практична підготовка з предметів навчального робочого плану з метою максимального розвитку інтелекту, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування розвинутої духовності, фізичної досконалості, естетичної, правової, моральної та екологічної культури

 

 

Педагогічний колектив Давидівської гімназії

працює над проблемою:

 

«Підвищення професійної компетентності педагога та національно-патрітичного виховання особистості як важливої складової розвитку сучасної освіти».

 

Мета:

·       Самооцінка – вміння оцінювати свої можливості;

·       Самооблік – вміння брати до уваги наявність своїх якостей;

·       Самовизначення – вміння вибирати своє місце в житті, в суспільстві, усвідомити свої інтереси;

·       Самоорганізація – вміння знайти джерело пізнання й адекватні своїм можливостям форми самоосвіти, планувати, організовувати робоче місце та діяльність;

·       Самореалізація - реалізація особистістю своїх можливостей;

·       Самокритичність – вміння критично оцінювати переваги та недоліки власної роботи;

·       Самоконтроль – здатність контролювати свою діяльність;

·       Саморозвиток – результат самоосвіти.

 

 

 Основними  завданнями

гімназії було:

                  

 

 

 - різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення інтересів і потреб через мережу факультативних занять, курсів за вибором  тощо;

- виховання школяра як патріота гімназіїі рідного краю, громадянина України, національно свідомої, вільної демократичної, життєво і соціально компетентної особистості;

- становлення в учнів цілісного наукового світогляду, загальнонаукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетентностей на основі засвоєння системи знань про природу, людину, суспільство, культуру, виробництво, оволодіння засобами пізнавальної і практичної діяльності;

- виховання школяра як людини моральної, відповідальної, людини культури з розвиненим естетичним і етичним ставленням до навколишнього світу і самої себе.

- формування самоосвіти у педагогів та школярів шляхом творчого підходу..

- виховання в учнів любові до праці, забезпечення умов для їх життєвого самовизначення

- формування у школярів бажання і уміння вчитися упродовж усього життя, вироблення умінь практичного і творчого застосування здобутих знань;

 - збереження і зміцнення морального, фізичного і психічного здоров'я учнів через створення сприятливого морально-психологічного клімату в гімназії та розвиток матеріально-технічної бази;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Створення:

- умов для самовизначення, самоствердження, самореалізації особистості учня на основі   побудови структурованого управлінського процесу;

-  умов для широкого використання ІКТ у освітньому процесі;

.

 

Діяльністьньої гімназії  у 2021/2022 навчальному році була спрямована на:

      Реалізацію:

-  науково –методичної проблеми в школі: «Підвищення професійної компетентності педагога та національно-патрітичного виховання особистості як важливої складової розвитку сучасної освіти».

- державних, обласних, районних цільових програм щодо розвитку освітньої галузі, поглиблення змісту та покращення якості освіти;

-        шкільної програми моніторингових досліджень;

-    принципу наступності і перспективності між початковою та старшою ланками школи;

-        системи внутрішкільного контролю на основі управлінських рішень.

 

Результат такої роботи:

 

- підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу педагогів у формуванні життєвих компетентностей особистості учня на основі розвитку творчих здібностей на уроках та в позаурочній діяльності;

- підвищення рівня навчальних досягнень, вихованості, розвитку творчого потенціалу учнів;

- підвищення рівня сформованості життєвих компетентностей учнів, готовності їх до життя;

- вироблення методичних рекомендацій за результатами роботи над науково-методичною проблемою;

- розробка програм, проектів і семінарів з проблеми;

- обмін досвідом, впровадження конструктивного досвіду, інтеграція отриманих знань в практику роботи вчителів гімназії;

- використання набутого досвіду на практиці;

- поширення за межами школи кращого досвіду, створеного у середині колективу.

 

 

 

        Формування:

-        формування та розвиток інноваційного потенціалу гімназії у ході реалізації Концепції «Нова Українська школа»

-          системи дієвих заходів та посилення контролю за збереженням складових здоров’я школярів;

-          системи моніторингових досліджень результативності  та ефективності всіх напрямків діяльності закладу.

-          ключові компетентності.

 

Підвищення:

-   рівня педагогічної майстерності вчителів, загальної культури, зростання мотивації до самовдосконалення шляхом підтримки та заохочення вчителів.

-   активна робота над самоосвітою педагогічних працівників;

 

                                                                                                         Удосконалення:

  -      форм і методів проведення уроку з метою підвищення якості знань здобувачів освіти;

   -      системи особистісно-орієнтованого навчання;

-           організації освітнього процесу відповідно до загальнолюдських цінностей, сучасних умов та науково-технічних досягнень для підвищення його якості;

-           системи роботи з обдарованими учнями, якісної підготовки учнів до олімпіад, турнірів,  конкурсів, змагань, МАН;

-       системи роботи з профілактики дитячої злочинності та правопорушень;

-           матеріально-технічної бази школи: оновлення та поповнення кабінетів технічними та мультимедійними засобами.

 

                                                          Забезпечення:

-       рівного доступу до якісної освіти;

-       одержання здобувачами освіти загальної середньої освіти на рівні Державних стандартів;

-  соціального захисту учасників освітнього процесу, створення умов для індивідуального навчання дітей та психологічного супроводу дітей, які його потребують;

-  вивчення та впровадження ефективного педагогічного досвіду,  новітніх методик та форм навчання і виховання учнів на основі використання сучасних прогресивних інформаційно-комп’ютерних технологій;

-  інтеграції родинного і суспільного виховання, збереження пріоритету родинного виховання; забезпечення умов для національно-патріотичного виховання

-  активного залучення громадськості до участі у навчально-виховному процесі закладу;

-          функціонування мережі  спортивних гуртків та секцій. Забезпечення умов для виконання оздоровчої функції освіти

                          Сприяння:

-          діяльності шкільної дитячої учнівської організації з метою активізації участі молоді в управлінні гімназії, налагодження роботи органів учнівського самоврядування;

-          активізації роботи по вихованню громадянської свідомості та патріотизму учнів;

-          зміцненню зв’язків гімназії з навчальними закладами з метою підвищення ефективності профорієнтаційної роботи.

 

                       Дотримання:

-          норм безпеки життєдіяльності, охорони життя і здоров’я учасників освітнього процесу та посилення роботи щодо профілактики всіх видів дитячого травматизму;

-       організації  якісного харчування та   оздоровлення;

-       санітарно-гігієнічного режиму закладу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Статистика

Було проведено моніторинг рівня знань учнів.

5 клас

Високий рівень - 0

Достатній рівень – 5 учнів

Середній рівень – 14 учнів

Початковий рівень – 1

 

6 клас

Високий рівень - 0

Достатній рівень – 6 учнів

Середній рівень – 6 учнів

Початковий рівень – 0

 

                          7 клас

Високий рівень - 0

Достатній рівень – 5 учнів

Середній рівень – 10 учнів

Початковий рівень – 0

 

8 клас

Високий рівень –0

Достатній рівень – 2 учнів

Середній рівень – 7 учнів

Початковий рівень – 5 учнів

 

9 клас

Високий рівень - 0

Достатній рівень –  4 учнів

Середній рівень –9 учнів

 



Загальний результат 5-9кл

2021-2022н.р.

 


 

 

 


                                    Виконання мовного законодавства

                                 

      Реалізовані практичні заходи щодо впровадження в Давидівській гімназії мовного законодавства, закріплення статусу української мови як державної.

 

     Робота здійснюється на виконання Закону України «Про основні засади мовної політики». Протягом року проводили роз’яснювальну роботу серед батьків, учнів і вчителів. Щороку перевіряється виконання цього Закону та статті 10 Конституції України про стан викладання української мови та літератури. Документація закладу ведеться українською мовою. У кожному класі оформленні куточки державної символіки.

 

     Для підвищення мовної культури та забезпечення викладання української мови на відповідному рівні проводилися інтегровані відкриті уроки. Учитель української мови Ганна-Христина СИРНАВСЬКА застосовує на уроках проектні технології, технологію критичного мислення та інформаційно-комунікаційні технології.

                                             Дистанційне навчання

 

     Освітнім закладам було рекомендовано налагодити можливість отримувати знання та спілкуватись з педагогами, батьками та учнями за допомогою дистанційних технологій. Карантин не став приводом для припинення навчання, а особливо виховання здобувачів освіти. Така форма роботи сучасна, цікава, і можливо, у перші дні була не зовсім зрозумілою. Але співпраця адміністрації, класних керівників, школярів, в закладі не припинялася, а проводилася у нових сучасних формах.

    

    Інструктаж батьків та учнів щодо організації дистанційної форми навчання під час карантину та надання роз`яснювальної інформації щодо виконання завдань дистанційної форми навчання у Messenger групах та на платформі Google MeetУсі онлайн  уроки та записи в журналі проводилияся та записувалися  згідно календарного плану. На правій частині журналу в графі де домашнє завдання, писали «Дистанційне навчання» та вказували вид роботи.

    Був складений онлайн – розклад, за таким графіком:

-початок уроків на 08:30

-тривалість уроку 30 хв.

-перерви між уроками 30 хв.

- 5-6 уроків на день

 

 

 

План дистанційного навчання:

 

1.    Реєстрація учнів у онлайн групах по класах. Онлайн консультації з учителями, учнями, батьками з питань дистанційного навчання.

2.    Розміщення завдань у групі VIBER

3.    Проведення онлайн занять вчителями з учнями на платформі Google Meet.

4.    Онлайн перевірка наявності виконаних домашніх завдань.

5.    Ознайомлення з рекомендаціями МОН України щодо дистанційної форми навчання у період карантину (самоосвіта).

 

Відповідно до переведення навчальних закладів на дистанційну форму навчання, з метою забезпечення права громадян на отримання загальної середньої освіти була проведена така робота:

1.    Розробка індивідуального плану роботи під час карантину.

2.    Проведення аналізу платформ дистанційного навчання і вибір доступної та зручної платформи для використання в роботі, а саме VIBER, проведення онлайн занять на платформі Google Meet

3.    Інструктаж батьків та учнів щодо організації дистанційної форми навчання під час карантину та надання роз`яснювальної інформації щодо виконання завдань дистанційної форми навчання у VIBER групах.

4.    Реєстрація учнів у онлайн групах. Онлайн консультації з учителями, учнями, батьками з питань дистанційного навчання.

6.    Розміщення завдань у групі VIBER.( географія, образотворче мистецтво, трудове навчання природознавство, основи здоров’я, мистецтво, фізкультура)

5.    Проведення онлайн уроків на платформі Google Meet (історія України, всесвітня історія, математика, укр.мова, укр.літ., нім.мова, нім.мова, зар.літ., біологія, хімія, фізика, інформатика,)

6.    Онлайн перевірка наявності виконаних домашніх завдань.

     

      Висновки. Через карантин батьки і діти опинились у полоні своїх комфортних домівок.  Ми  були готові до такого сценарію подій.  Поступово налагодили роботу вчителів та учнів. Вчителі пройшли навчання та організацію  до проведення онлайн – уроку.

Вчителями було проведено онлайн уроки на платформі Google Meet, успішно висилалися домашні завдання у вайбер группах проводилася індивідуальна онлайн робота з невстигаючими учнями, відеоуроки  згідно календарного планування. З батьками учнів, які не виходили на онлайн – зв’язок проведена виховна бесіда.

       

 

                            Атестація педагогічних працівників

 

     Для стимулювання творчого професійного зростання вчителів широко використовуємо можливість атестації педагогічних кадрів. Було затверджено графік проведення атестації педагогічних працівників гімназії та графік відкритих уроків. Протягом року вчителі, які атестувалися(М.М.Семенюк, Н.М.Гайзлер, С.В.Лупан, Г.-Х.В.Сирнавська), провели відкриті уроки, підготували презентації з досвіду роботи, виступили з доповідями на засіданнях та педагогічній раді.

     

 

                      Методична робота з педагогічними кадрами

 

      Відповідно до річного плану роботи гімназії у 2021/2022  навчальному році педагогічний колектив працює над методичною проблемою «Підвищення професійної компетентності педагога та національно-патрітичного виховання особистості як важливої складової розвитку сучасної освіти».

 З метою її реалізації вирішувалися такі завдання:

 

- створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти й кваліфікації педагогічних працівників, підвищення їх психолого-педагогічної компетентності;

- сприяння розвитку навичок самостійної роботи вчителя з метою безперервного підвищення кваліфікації й удосконалення педагогічної майстерності;

 

- аналіз впровадження в навчально-виховний процес здоров’язбережувальних технологій;

 

- створення шкільної методичної системи роботи;

 

- методичний, дидактичний та психологічний супровід впровадження нового Державного стандарту загальної початкової освіти, а також нового Державного стандарту базової та повної загальної освіти;

 

- удосконалення сучасного уроку шляхом упровадження в навчальний процес інноваційних технологій, досягнень передового педагогічного досвіду та психолого-педагогічної науки з метою покращення якості освітніх послуг та підвищення рівня навчальних досягнень учнів;

 

- підвищення результативності участі учнів школи в предметних олімпіадах і роботі МАН;

 

- активізація пропаганди педагогічного досвіду у фахових виданнях;

- сприяння підвищенню комп’ютерної грамотності педагогів;

 

- оновлення і змістове наповнення роботи шкільного сайту.

 

     Робота над загальношкільною методичною проблемою стала поштовхом для пошуку форм і функціональних структур із підготовки вчителя в загальнометодичному, психолого-педагогічному та науково-теоретичному аспектах. Однією з пріоритетних була проблема підвищення професійного рівня вчителя через його самоосвіту.

     Методична рада гімназії впродовж року координувала діяльність усіх методичних структур за темою з урахуванням результатів діагностики та визначеного нею різного рівня професійної майстерності педагогів, диференційованого підходу до їх потреб, що визначало зміст діяльності основних ланок управління методичною роботою у гімназії.

      Протягом 2021/2022 навчального року на засіданнях методичної ради обговорювалися такі питання:

 

- про ефективність організації навчально-виховного процесу та формування компетентностей в учнів відповідно до Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти;

 

- про результати діяльності вчителів за індивідуальними програмами роботи із здібними та обдарованими учнями;

 

- компетентнісний розвиток учнів 5-х класів засобами курсів за вибором;

 

- про діяльність членів ПС  щодо розвитку творчого потенціалу учнів, залучення їх до різних видів позаурочної діяльності;

 

- про динаміку зростання чи спаду успішності учнів за навчальний семестр тощо.

Методична робота з педагогічними працівниками реалізовувалася як через традиційні (колективні та індивідуальні), так і нетрадиційні форми її організації. Необхідно відзначити, що всі колективні форми методичної роботи у гімназії використовувалися з метою вироблення єдиного підходу до вирішення певних проблем, обговорення актуальних питань організації навчально-виховного процесу, аналізу результатів колективної діяльності, вивченню і поширенню передового педагогічного досвіду. У роботі застосовувались такі інтерактивні форми діяльності як круглі столи, методичний діалог, тренінги, здійснювалась дієва допомога вчителям у реалізації завдань, що стоять перед педагогом.

         Головним завданням «Школи молодого вчителя» було надання методичної допомоги учителя-початківцям у розв’язанні першочергових проблем. Зміст роботи полягав у спільних із заступником директора з НВР та індивідуальних консультаціях із вчителями-наставниками, щодо складання календарного планування, конструювання уроків, ведення шкільної документації, взаємовідвідування уроків тощо.

 

            

                                               Виховна робота

     На виконання законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», затвердженої наказом Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243, з метою реалізації Концепції виховання дітей та молоді у національній системі освіти, створення організаційних і методичних умов, що забезпечують інтенсифікацію виховної діяльності, оновленню виховних технологій на основі вітчизняних традицій та сучасного світового досвіду, забезпеченню цілісності та різноманітності виховного процесу, гармонізації сімейного й суспільного виховання, плану роботи навчального закладу на 2021/2022 навчальний рік, з метою залучення кожного учня до участі в різних сферах діяльності на основі його нахилів та здібностей, організації змістовного позаурочного дозвілля в навчальному закладі протягом 2021/2022 навчального року виховна робота була спрямована на:

- духовний розвиток особистості, шанобливе ставлення до національно-культурних традицій, етики, культури, прав і обов’язків громадянина України, утвердження почуттів причетності до кращих надбань світової цивілізації;

- ознайомлення та вивчення звичаїв, обрядів, традицій українського народу;

- формування в учнів навичок культури здоров’я, безпечної поведінки;

- підвищення рівня інформованості учнів з питань профілактики тютюнокуріння, алкоголізму, наркоманії, профілактики ВІЛ/СНІДу;

- профілактику поширення ксенофобських і расистських проявів серед дітей і учнівської молоді;

-випадків фізичного і психічного насильства;

- попередження торгівлі людьми, всіх форм експлуатації, втягнення у злочинну діяльність;

- подолання злочинності та правопорушень серед неповнолітніх.

   Всі вищезазначені напрямки виховної роботи тісно взаємопов’язані між собою та виконувалися згідно із планом виховної роботи навчального закладу на 2021/2022 навчального року, планами роботи класних керівників, класоводів. Основні напрями роботи враховувались як при проведенні загальношкільних заходів, так і індивідуальної роботи з учнями.

   Організація методичної роботи з класними керівниками 5-9 класів та класоводами 1-4 класів, здійснювалася відповідно до Рекомендацій МОН України щодо організації і проведення методичної роботи з педагогічними кадрами в системі післядипломної педагогічної освіти від 03.07.2002 № 1/9-318. У гімназії організовано роботи професійних спільнот класних керівників (керівник – Марина ПАСКАРЮК) яке у своїй структурі та змісті роботи включає питання щодо особливостей виховної роботи з учнями гімназії. Для належного функціонування цих професійних спільнот є всі необхідні документи (аналіз роботи, план роботи, протоколи засідань, списки класних керівників та класоводів, їхні проблемні теми).

В  закладі створено особистісно орієнтовану систему виховної роботи, що протягом навчального року здійснювалась  на діяльнісній та проектній основі та охоплювала різні аспекти формування особистості школяра – виховання інтересу до навчання, національно-патріотичне та громадянське виховання,  формування  навичок здорового способу життя, фізичне та моральне виховання,  правова освіта та превентивне виховання, естетичне та трудове виховання. Педагогічним колективом створено сприятливі умови для того, щоб кожен учень міг реалізувати себе, свої нахили та інтереси.

 

Всі новини шкільного життя протягом навчального року висвітлювалися на  сайті гімназії. навчанні та вихованні учнів, в утвердженні позитивного іміджу гімназії,  у виконанні нею своєї головної місії – виховання і розвитку дітей, підготовки їх до самостійного життя.

            

Немає коментарів:

Дописати коментар