Методична робота

 

 

План роботи

методичної ради

Давидівської гімназії

Сторожинецької міської ради

на 2021-2022н.р.


І засідання 25.08.2021р.:

1. Про аналіз методичної роботи за минулий навчальний рік.

2. Про погодження структури методичної роботи навчального закладу

3. Про погодження плану роботи методичної ради на 2021-2022 н.р.

4. Про ознайомлення з рекомендаціями Міністерства освіти і науки

України щодо викладання предметів; забезпечення навчальними програмами,

підручниками.

5. Про огляд нормативних документів, новинок психолого-педагогічної

літератури.

6. Про погодження планів роботи професійних спільнот на

2021-2022 н. р.


ІІ засідання 31.08.2021 р.:

1. Про погодження календарно-тематичних планів учителів 1-4 класів

2. Про погодження календарно-тематичних планів учителів-предметників

3. Про обговорення і затвердження графіка проведення предметних тижнів на

2021-2022 н. р.

4. Про особливості оргаонізації освітнього процесу в умовах карантинних

обмежень.


ІІІ засідання 30.09.2021 р.:

1. Про підготовку до проведення І (шкільного) етапу Всеукраїнських

учнівських олімпіад із базових дисциплін, погодження завдань першого

етапу предметних олімпіад.

2. Про подання до атестаційної комісії ІІ рівня інформації про вчителів, які

атестуються на підтвердження кваліфікаційної категорії та тих, хто

претендуватимуть на присвоєння наступної кваліфікаційної категорії та

педагогічних звань у 2021-2022 навчальному році.


ІV засідання 18.10.2021 р.:

1. Про підсумки проведення І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад із

базових дисциплін у 2021-2022 н. р.

2. Про підготовку учнів гімназії до участі у II етапі Всеукраїнських учнівських

олімпіад із базових дисциплін

3. Про організацію проходження навчання вчителями, які у 2022-2023 будуть

викладати предмети у 5 класі НУШ.

4. Про планування педагогічними працівниками підвищення кваліфікації у

2022 р.



V засідання 04.01.2022р.:

1. Про аналіз навчальних досягнень учнів та результати перевірки

навчальних програм за І семестр.

2. Про підсумки підвищення кваліфікації педагогічними працівниками у

2021 році.

3. Про хід атестації педагогічних працівників.

4. Про вивчення нових нормативних документів.



VІ засідання 20.04.2022р.:

1. Про вибір навчальних програм для 5 класу НУШ (Олена КУШНІР,

заступник з НВР)

2.  Про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів, які

завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти у

2021/2022 навчальному році (Олена КУШНІР, заступник з НВР)


VІІ засідання 08.06.2022р.:

1. Про рівень навчальних досягнень у 2021-2022 навчальному році.

2. Про підсумки навчання з використанням дистанційних технологій

3. Про стан організації освітнього простору НУШ у 2021-2022 н.р.

4. Про аналіз роботи методичної ради у 2020-2021 н.р.

5. Про планування науково-методичної роботи на наступний навчальний

рік.


Затверджую

Директор гімназії

_____Марія СЕМЕНЮК

 

Методична робота на 2021-2022 рік

Зміст

заходів

Строки виконання

Відповідальні за виконання

Відмітка про виконання

1.

Підготувати наказ «Про організацію методичної роботи в гімназії». Затвердити структуру методичної роботи.

До 10.09.2021р.

ЗДНВР

Олена КУШНІР

 

2.

Провести інструктивно-методичні наради для класних керівників з питань:

·       методика проведення першого уроку;

·       єдині вимоги до учнів;

·       планування виховної роботи в класі;

·       ведення шкільної документації.

До 01.09.2021р.

 

ЗДНВР

Олена КУШНІР,

 

Голова ПС класних керівників Марина ПАСКАРЮК

 

3.

Скласти графік проведення предметних тижнів.

До 10.09. 2021

ЗДНВР

Олена КУШНІР

 

4.

Затвердження завдань шкільного етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін

До

01.10.2021

ЗДНВР

Олена КУШНІР

 

5.

Ознайомлення з новинками методичної літератури

Постійно

ЗДНВР

Олена КУШНІР,

Бібліотекар

Валентина СУМАРЮК

 

6.

Проведення  індивідуальних  бесід  з  вчителями  з  питань  самоосвіти.

Постійно

ЗДНВР

Олена КУШНІР

 

7.

Спланувати роботу  професійних спільнот:

-  вчителів початкових класів;

- класних керівників 1 -9 класів;

-вчителів суспільно- гуманітарного циклу;

- вчителів природничо – математичного циклу

 

До 01.09. 2021

Голови професійних спільнот

 

 

8.

Районні  предметні  олімпіади.

Згідно графіка

Вчителі предметники

 

9.

Скласти план роботи методичної ради  (за окремим планом)

До 10.09.17

ЗДНВР

Олена КУШНІР

 

 

Організувати взаємовідвідування уроків учителями.

Протягом року

Члени ПС

 

 

Вивчити, узагальнити досвід роботи вчителів, які атестуються.

Листопад - лютий

Вчитель поч.кл.

Марія СИРОІШКА

 

 

Підведення  підсумків  участі  учнів  у районних   предметних  олімпіадах  (наказ).

Січень

ЗДНВР

Олена КУШНІР

 

 

Створення банку електронних презентацій  «На допомогу вчителю»

Січень – лютий

ЗДНВР

Олена КУШНІР

 

 

Направити на проходження курcів підвищення кваліфікації педпрацівників гімназії (за планом ІППОЧО).

Протягом

року

ЗДНВР

Олена КУШНІР

 

 

Поновити зміст матеріалів методичного кабінету гімназії, продовжити роботу по обладнанню методичного кабінету.

Протягом

року

 

ЗДНВР

Олена КУШНІР,

Бібліотекар

Валентина СУМАРЮК

 

 

Продовжити роботу по створенню

комп’ютерної інформативної системи в школи:

загальна інформація про школу;

інформація про результативність навчального процесу;

 

Протягом

року

Вчитель інформатики

Марина ПАСКАРЮК

 

 

Заходи на виконання Концепції державної мовної політики

Тиждень української мови.

День української писемності та мови

Міжнародний день рідної мови.

Міжнародний конкурс з української мови  ім. П. Яцика”.

Проводити інформаційно-просвітницьку та роз’яснювальну роботу серед учнів, батьків, громадськості щодо законодавчої та нормативно-правової бази про статус державної  мови

 

 

 

Березень

Листопад

 

21 лютого

 

Листопад

 

 

 

Протягом року

 

Вчителі української мови

Ганна-Хр.СИРНАВСЬКА

Світлана ЛУПАН

 

 

 

Співбесіда з  класними керівниками  щодо   вимог до оформлення особових справ учнів.

Серпень

ЗДНВР

Олена КУШНІР,

Голова ПС класних керівників Марина ПАСКАРЮК

 

 

Методичний моніторинг державних підсумкових атестацій учнів  4, 9   класів

Травень - червень

ЗДНВР

Олена Кушнір

 

 

      

Звіт 

методичної роботи 

за 2021/2022 навчальний рік

Педагогічний колектив Давидівської гімназії працює над методичною проблемою «Підвищення професійної компетентності педагога та національно-патріотичного виховання особистості як важливої складової розвитку сучасної освіти». В освітній діяльності та розвитку навчального закладу педагогічний колектив гімназії керується Конституцією України, Законами  України «Про освіту», «Про повну загальну  середню освіту», «Про охорону праці», «Про охорону дитинства»,  «Про попередження насильства в сім’ї», «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю», Концепцією громадянського виховання та освіти, указом президента України «Про національну стратегію розвитку освіти в Україні», керівних документів Міністерства освіти і науки України, інших чинних законодавчих та нормативних документів, cтатутом навчального закладу, перспективними та річними планами.

Методична робота – цілісна система заходів, які прискорюють формування педагогічного досвіду та спрямовані на всебічне підвищення професійної майстерності педагогів, на збагачення і розвиток творчого потенціалу колективу, на досягнення високих результатів навчання і виховання.

На сучасному етапі розвитку освіти, організація методичної роботи має постійно творчо доповнюватися та збагачуватися, враховуючи вимоги держави і суспільства. Важливо побудувати та організувати методичну роботу таким чином, щоб кожен учитель мав змогу повніше розкрити власні здібності та обдарування, раціонально організувати педагогічний процес на виконання окремих проблем навчання та виховання учнів, вирішення яких здійснюється усім педагогічним колективом.

Зміст методичної роботи був відображений у розділах плану роботи гімназії, у планах  роботи методичної ради, методичного кабінету, заступника директора гімназії та в планах роботи шкільних професійних спільнот. На підставі Положення про методичну роботу з педагогічними кадрами загальноосвітніх шкіл України, з метою подальшого вдосконалення методичної роботи було видано наказ  «Про організацію методичної роботи в 2021-2022 навчальному році». На виконання завдань, передбачених у планах, на початку навчального року були створені: графік проведення атестації, складені плани ПС. На початку кожного семестру проводилися інструктивно-методичні наради для голів ПС та класних керівників із питань планування роботи, складено графіки відкритих уроків, позакласних заходів, відбулися консультації для учителів із питань планування самоосвіти.

Методична служба в гімназії становить ціліс¬ну, створену на наукових досягненнях, надбаннях передового досвіду й конкретному аналізі проблем учителів систему взаємопов’язаних заходів, дій і засобів, спрямованих на всебічне підвищення професійної майстерності кожного вчителя гімназії, на збагачення й розвиток творчого потенціа¬лу педагогічного колективу в цілому, на досягнен¬ня оптимальних результатів навчання, виховання й розвитку конкретних учнів, класів.

Головна мета методичної роботи в закладі освіти передбачає зростання педагогічної майстерності педагогічного колективу і кожного зокрема, підтримку інноваційної діяльності педагогів  та впровадження дієвих форм роботи з обдарованими учнями.

Розвиток творчої особистості як учителя, так і учня, створення умов для повноцінного інтелектуального, духовного, фізичного розвитку всіх учасників навчального процесу шляхом подолання усталених стереотипів, застарілих підходів є головним завданням гімназії. Методична робота в педагогічному колективі мала на меті підтримати діловий настрій учителя, допомогти йому подолати професійні труднощі. Вибудувана структура методичної роботи в гімназії дає змогу задовольнити потреби вчителів у постійному підвищенні фахового  рівня, виховувати вимогливість до вдосконалення своєї педагогічної праці, стимулювати бажання шукати більш раціональні методи навчання. Практика свідчить, що основна діяльність, здатна вплинути на підвищення рівня педагогічної майстерності вчителів, їхньої компетенції та ерудиції, - це чітка організація на науковій основі методичної та дослідницької роботи в школі.

Пріоритетом методичної роботи в гімназії вважаємо постійний пошук нових педагогічних технологій, ідей і напрямів.

педагогічних технологій, ідей і напрямів.

Уся робота з педагогічними кадрами була спрямована на виконання таких завдань:

-формування соціальної, комунікативної, комп’ютерної та інших видів компетентності учнів, індивідуалізації та диференціації навчання, його профільності в старшій школі, спрямовану на набуття старшокласниками навичок самостійної, науково-практичної, дослідницько-пошукової діяльності;

-підвищення якості знань учнів з базових предметів навчального плану;

-удосконалення професійної майстерності педагогічних працівників шляхом організації роботи шкільних ПС, проведення методичних та предметних тижнів;

-удосконалення системи роботи з обдарованими та здібними дітьми, створення системи пошуку юних талантів та обдарувань;

-активне користування технологіями дистанційного навчання;

-посилення педагогічного впливу на сім’ю, залучення батьків до участі в освітньому процесі;

-підвищення рівня профілактично-консультативної роботи серед учнівського колективу, батьківської громади, створення умов для реалізації відповідних програм щодо розвитку особистості учня, ураховуючи соціальний запит та особисту зацікавленість учнів, батьків, педагогів;

-розвиток учнівського самоврядування, широке залучення його до вирішення питань організації освітнього процесу, життєдіяльності закладу освіти;

-підвищення рівня позаурочної роботи з навчальних предметів;

-продовження роботи щодо забезпечення охорони та зміцнення здоров’я учнів;

-забезпечення психологічної підтримки загальношкільних методичних заходів;

-підвищення іміджу закладу освіти.

Основними задачами методичної роботи було:

підвищення професійної компетентності вчителів;

використання системи неперервної освіти з метою підвищення мобільності педагогів;

розвиток ініціативи і творчості педагогічного колективу ;

підвищення ефективності та якості навчально-виховного процесу;

активне користування в практиці роботи інноваційних методів навчання та відміна авторитарного навчання, яке обмежує здатність учнів до навчання.

Методична проблема та задачі вирішувались через:

активну участь учителів у методичній роботі гімназії;

удосконалення системи самоосвіти вчителів;

здійснення моніторингу навчальної діяльності як умови підвищення якості навчально-виховного процесу;

широке залучення вчителів та учнів до науково-дослідницької роботи.

Головною ціллю   методичної роботи було формування єдиного колективу педагогів, здатних переорієнтувати навчально-виховний процес на становлення життєстійкої  та життєспроможної особистості з продуктивним мисленням. Також   - розв’язання широкого кола проблем, пов’язаних з впровадженням інноваційних технологій, забезпечення організаційних умов для безперервного фахового вдосконалення  та кваліфікації педагогів.

При плануванні методичної роботи в навчальному закладі передбачалась реалізація окремих напрямків:

- вивчення відповідних нормативних документів про гімназії, оволодіння методологічними й теоретичними основами відповідної галузі науки, сучасними досягненнями психолого-педагогічної науки, методикою викладання предмета, підвищення рівня управлінської діяльності, загальної культури вчителя;

- системне вивчення й аналіз навчальних планів, програм, підручників, посібників, інструктивних матеріалів, методичних рекомендацій щодо змісту, форм і методів проведення уроку, позакласної роботи, навчально-виховного процесу в цілому;

- вивчення та використання на практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки, передового педагогічного досвіду;

- розвиток ініціативи і творчості;

- вивчення й аналіз стану викладання, якості навчальних досягнень учнів, рівня їх вихованості, виявлення труднощів у засвоєнні програмного матеріалу;

- оволодіння сучасними методиками викладання й виховання, підвищення фахової майстерності та психолого-педагогічної підготовки вчителів.

У процесі роботи над проблемою, вирішувалися такі завдання:

науково-методичний супровід забезпечення вимог Державних стандартів;

удосконалення фахової майстерності і кваліфікації педагогічних кадрів, підвищення їх психолого-педагогічної компетентності;

забезпечення психолого-педагогічного та науково-методичного супроводу освітнього процесу;

підвищення якості знань учнів засобами сучасних форм і методів роботи;

підвищення теоретичної, науково-методичної та фахової підготовки педагогічних працівників шляхом диференційованого підходу до організації внутрішньокільної методичної роботи;

мотивація педагогів до використання сучасних підходів в організації навчально-виховної роботи, спрямованих на формування життєвих і предметних компетентностей;

удосконалення психолого-педагогічної освіти вчителів;

поширення педагогічного досвіду працівників закладу освіти шляхом публікацій матеріалів на освітніх сайтах;

забезпечення змістовного наповнення веб-сайту школи та створення власних інтернет-ресурсів;

підвищення рівня методологічної підготовки педагогічних кадрів, перенесення акценту з інформаційних на інтерактивні аспекти навчання;

сприяння виробленню в учителів умінь і навичок удосконалення самоосвітньої діяльності;

робота над удосконаленням сучасного уроку;

професійне становлення молодих учителів тощо.

професійне становлення молодих учителів тощо.

У гімназії вироблена система навчально-методичної діяльності, спрямованої на реалізацію освітнього кредо: через співпрацю педагога та учня, високий рівень духовної культури спілкування – до пізнання навколишнього світу в усій його гармонії.

Тематика теоретичних та практичних занять із педагогічними працівниками, засідань ПС  підпорядкована методичній проблемі закладу. Ця система вдало поєднує різноманітні аспекти: організаційні, психолого-педагогічні, роботу з кадрами, роботу з учнями та їхніми батьками, зміцнення матеріально-технічної бази, стимулювання педагогів та учнів до самовдосконалення та самореалізації.

Основу методичної роботи складає діяльність шкільних методичних об`єднань. Координує роботу  методична рада, до складу якої входять адміністрація та керівники ПС:

1. Голова методичної ради – Олена КУШНІР,  заступник  директора з НВР

2. Ганна-Христина СИРНАВСЬКА  – керівник ПС суспільно-гуманітарного циклу, вчитель української мови та літератури.

3. Марія СИРОІШКА – керівник  ПС початкових класів, вчитель початкових класів

4. Світлана ШЕСТАКОВИЧ  – керівник ПС природничо-математичного циклу, вчитель математики.

5. Марина ПАСКАРЮК  – керівник  ПС  класних керівників, вчитель інформатики.

На засіданнях обговорювалися питання організації роботи над методичними темами вчителів, науково-методичного забезпечення навчання учнів, формування та моніторингового дослідження компетенцій учнів з базових навчальних дисциплін в умовах модернізації навчально-виховного процесу, обговорення  Державних стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти. Засідання ПС проводились у різних формах: круглий стіл, науково-практична конференція, семінари-практикуми, аукціони відкритих заходів...


Протягом 2021-2022 навчального року освітній процес здійснювався за змішаною, дистанційною та очною формою навчання. Для організації освітнього процесу під час карантину в гімназії запроваджено технології дистанційного навчання: педагоги використовували Інтернет - ресурси: Освіта.ua; «Всеосвіта»; «На урок»;; Viber; Youtube; Facebook; Zoom; GoogleClassroom; GoogleMeet, Prometheus; pidruchnyk.com.ua;BeStart. Для дистанційного навчання педагоги використовували різноманітні інтернет-ресурси: Освіта.ua; «Всеосвіта»; «На урок»;; Viber; Youtube; Facebook; Zoom; GoogleClassroom, Google Meet,; Prometheus. 

Відповідно до перспективного плану атестації педпрацівників гімназії, плану роботи атестаційної комісії у 2022 році атестовано у черговому порядку 4 педагогів: на відповідність займаній посаді - Марія СЕМЕНЮК , Світлана ЛУПАН, Ганна-Христина СИРНАВСЬКА та Надія ГАЙЗЛЕР, На відповідність раніше присвоєним кваліфікаційній  категорії «спеціаліст вищої категорії» та педзванню «вчитель методист» - Марія СЕМЕНЮК(директор, вчитель поч.класів), на відповідність раніше присвоєним кваліфікаційній  категорії «спеціаліст вищої категорії» та педзванню «старший вчитель» - Світлана ЛУПАН (вчитель укр.мови та літ.), на присвоєння 12 тарифного розряду – Світлана ЛУПАН (асистент вчителя), на відповідність раніше присвоєним кваліфікаційній  категорії «спеціаліст вищої категорії» та педзванню «старший вчитель» - Надія ГАЙЗЛЕР(вчитель фізики та труд.навч.)


  Важливе значення для забезпечення освітнього процесу на належному рівні має здійснення внутрішнього контролю. В гімназії здійснювались тематичний, фронтальний, попереджувальний, узагальнювальний види контролю. Проводився контроль за: правильністю ведення плануючої документації, станом відвідування уроків, роботою з учнями, схильними до правопорушень, станом викладання предметів, системою роботи педагогів, які атестуються тощо. Адміністрація згідно з графіком відвідувала уроки педагогів, надавала їм методичну допомогу. Протягом травня проводився моніторинг викладання в умоваг дистанційного навчання спільно із Відділом освіти Сторожинецької міської ради. Всі матеріали, одержані під час здійснення контролю, висвітлювали, обговорювали на нарадах, на засіданнях методичних комісій, педрадах, узагальнювали наказами. Така система методичної роботи допомагає створювати чітку, злагоджену систему роботи педагогічного та учнівського колективів у розв’язанні найважливішої проблеми – підготовці кваліфікованих робітників.


Завдання на 2022-2023 навчальний рік

Загальні:

–      робота над  поновленням освітнього простору,  оновленням методик та методів навчання, пошуком нових підходів до організації освітнього   процесу;

–   створення безпечних, комфортних умов та позитивного мікроклімату в учнівських, педагогічному колективах, формування в закладі здоров’язбережувального середовища;

–  продовження  реалізації заходів щодо  інформатизації та комп’ютеризації закладів загальної середньої освіти;

– здійснення комплексу заходів, спрямованих на якісну організацію та забезпечення  освітнього  процесу  в  1-4х  класах за новими програмами та в 5-х класах, з урахуванням оновлених програм та критеріїв оцінювання досягнень учнів;

– сприяння життєвому самовизначенню учнів через впровадження різних форм організації профорієнтаційної роботи та профільного навчання;

–  розвиток продуктивних творчих партнерських зв’язків між учасниками освітнього процесу, з громадськими організаціями, установами;

–         посилення й урізноманітнення форм і методів національно-патріотичного виховання дітей і молоді, формування в учнів національної ідентичності, активної громадянської позиції шляхом оптимальної організації виховної роботи та залучення до роботи органів учнівського самоврядування.

Таким чином, як провідна форма підвищення фахового рівня спеціалістів галузі методична робота є життєво необхідною потребою кожного окремого педагога і водночас обов’язковою вимогою суспільства, найважливішою умовою забезпечення ефективного функціонування освітніх закладів. Лише організована на наукових засадах методична робота може забезпечити підтримання належної професійної «форми» педагогічного колективу, забезпечити адекватну реакцію на всі інноваційні процеси, що відбуваються в освіті. 

Сучасний вчитель повинен стати творчою особистістю, він повинен іти в ногу часу, прагнути до змін, вчителі повинні бути «агентами змін» та мати до цього стрімке бажання. Це головне завдання вчителів на сучасному етапі становлення освітнього процесу. Це зумовлює актуальну потребу наукового розроблення та обґрунтування питання методичного супроводу професійної діяльності вчителя в сучасних умовах.

Самоосвіта – одна з складових неперервної освіти педагога. Вона знаходиться в тісному взаємозв’язку з методичною роботою.  Результатом системного підходу до організації самоосвіти вчителя є оволодіння педагогами знаннями, уміннями й навичками відповідно до новітніх досягнень науки і практики, накопичення досвіду роботи, створення власних методичних систем і розробок.

Методична робота ― важлива та невід’ємна складова навчального процесу, що має цілісну систему дій і заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника, розвиток творчого потенціалу педагогічних колективів навчальних закладів, досягнення позитивних результатів навчально-виховного процесу. Вона має ґрунтуватися на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням досвіду діяльності педагогів і конкретного аналізу результатів навчально-виховного процесу. Участь у методичній роботі має бути професійним обов’язком кожного педагогічного працівника. 



         Заступник директора з НВР                                           Олена КУШНІР





Немає коментарів:

Дописати коментар